PhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucket

12 December 2010

KENAPA KITA PERLU AKAN KAWAN??

KAWAN

Kenapa dalam kehidupan ini kita sangat perlukan akan kawan. Apa sebabnya kita perlukannya. Kenapa kawan harus ada.
Pertama...
Kawan adalah seseorang yang perlu ada semasa kita susah ataupun senang.
Kedua...
Kawan juga boleh dijadikan tempat aduan ala cam Aduan Rakyat kat TV3 tu,,Tapi kawan mestilah pandai simpan rahsia kawan,,kalau tidak baik tidak payah berkawan kalau kawan tu '''mulut murai''..
Ketiga...
Apa yerk kawan diperlukan..Ohh,,kita perlu akan kawan kerana kawan boleh buatkan kita tersenyum..Itupon kalau kawan anda pandai buat lawak dan ceria sentiasa..Betulkan??
Keempat...
Kawan amat penting semasa berlajar ataupun semasa riadah..Sekiranya kita tidak memahami sesuatu subjek dan kita malu ingin bertanya kepada guru,,kita boleh bertanya dengan kawan yang faham akan subjek
itu..Kekadang kalau ada waktu beriadah di taman,,kita boleh mengajak kawan bersama sebagai teman dan juga sebagai rakan bermain kita..
Kelima...
Mmm!!Apa yang pentingnya kawan kalau dia selalu sakitkan hati kita..Tapi kekadang kwan yang selalu sakitkan hati kita,,dia lah yang paling kita ingat dalam hidup ini..Kita akan terkenang masa dia sakitkan hati kita dulu..Betul ke tidak?? Betul,,Betul,,Betul,,
Keenam...
Kawan amatalh penting bagi sesiapa yang malas buat kerja sekolah..Dia boleh kasi tiru..Tapi tidak patut lah kalau kawan anda dibuat begitu,,Sebaik-baik suruh dia ajar kan kita..Baru sama-sama pandai kan..
Jangan anggap kawan sebagai hamba anda..
Ketujuh...
Kawan..Kawan..Kawan..Ia boleh mengurangkan tekanan kita dengan berbual perkara yang lucu atau sebagainya..Kawan juga boleh menyanyi dan menghiburkan hati kita yang sedang tertekan..

A'ah,,Tulah gunanya kawan..
Kalau anda tidak pandai berkawan atau ada kawan tapi anggap hamba suruhan,,Baik tak payah berkawan..
Lebih baik kita cari kawan yang sesuai dengan kita yang pandai jaga hati,,perasaan dan juga yang penting adalah kawan yang pandai simpan rahsia kita..Itu yang penting..Itu sangat penting..Itu teramat penting..

No comments :

Post a Comment

[ TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA ]
Photobucket