PhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucket

12 August 2015

Contoh Karangan SPM Bahasa Melayu Terbaik dan Cemerlang (Bahagian 1)

Contoh Karangan SPM Bahasa Melayu Terbaik dan Cemerlang bagi tajuk peranan ibu bapa, perpaduan kaum dan juga semangat kejiranan
Bagi kertas soalan SPM 2015 Bahasa Melayu terbahagi kepada Kertas 1 dan kertas 2. Kertas 1 memfokuskan soalan karangan yang perlu anda jawab soalan Bahagian A dan salah satu soalan daripada Bahagian B.
Bagi Bahagian A, masa dicadangkan 45 minit yang menawarkan 30 markah untuk anda jawab dengan cara menghuraikan soalan yang diberikan dengan 200 hingga 250 patah perkataan. Untuk Bahagian B pula 100 markah ditawarkan untuk calon SPM yang mana masa dicadangkan untuk anda menyiapkannya adalah 1 jam 30 minit dengan memilih dan menjawab salah satu soalan lebih daripada 350 patah perkataan.
Dua bentuk soalan Bahasa Melayu yang disoal adalah karangan berformat dan karangan tidak berformat.
Bersama-sama ini ohSPm kongsikan bersama dengan anda contoh karangan SPM yang terbaik dan cemerlang yang boleh dijadikan rujukan dan contoh bagi calon SPM yang bakal mengambil subjek Bahasa Melayu SPM 2015 kali ini.

Pastikan anda terus membuat latihan bagi memperbaiki lenggok penulisan dan karangan anda berdasarkan rujukan yang kami kongsikan
Anda boleh semak koleksi Contoh Karangan SPM Bahasa Melayu Terbaik dengan cara semak gambar-gambar di bawah ini…
1) Tajuk : Peranan Ibu Bapa Dalam Mengurangkan Gejala Sosial

2) Tajuk : Peranan Ibu Bapa dalam Pendidikan Anak-anak di Sekolah Menengah
3) Tajuk : Kepentingan Semangat Kejiranan dan Langkah-langkah Merapatkan Semangat Kejiranan










No comments :

Post a Comment

[ TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA ]
Photobucket